איך לנהל עסק בתחילת דרכו

התחרות העזה בכל תחום במדינת ישראל מדגישה עוד יותר עד כמה להבדיל מבעבר יש לבצע לא מעט פעולות חשובות כבר בתחילת דרכו של העסק על מנת לזכות בדריסת רגל ובפלח שוק מכובדים, ובכך להבטיח את עתידו של העסק ואת הצלחתו בשנים הבאות. חשוב להכיר את הפעולות הבאות שיכולות להקל על ניהול עסק בתחילת דרכו ולהגדיל את הסיכוי להישרדותו ולהתפתחותו.

קבעו מי הוא קהל היעד שלכם והכירו אותו

כשמחליטים לפתוח עסק מסוים, ההחלטה חייבת להתבסס על קביעת קהל היעד. חשוב מאוד להבין שמכירה לבני נוער אינה דומה כלל וכלל למכירה לאוכלוסיה מבוגרת, ומכירה של מוצרי פנאי ממש לא דומה למכירת רהיטים או למכירה של פריטים מוחשיים מסוימים.

זיהוי כמה שיותר מדויק של קהל היעד של העסק מאפשר יצירת חוויית קנייה גדולה יותר עבור הלקוח, והוא מרגיש כיצד הוא מתחבר יותר לעסק שלכם מאשר לעסקים אחרים, מאחר והאחרים לא פונים אליו בצורה נכונה או לא מבינים כיצד הוא מתנהל כשהוא רוצה לרכוש משהו.

חשוב לנסות ולעשות סימולציות מכירה לאחר שמזהים את קהל היעד. כך ניתן להגדיל את הסיכוי למניעת טעויות כשמישהו מתעניין באחד ממוצרי העסק. כך גם לומדים מטעויות ורואים מה צריך לשפר על מנת שבכל אינטראקציה עם לקוח פוטנציאלי יהיה סיכוי כמה שיותר רציני להתאים לו את המוצר שהוא צריך יחד עם חוויית קנייה שתשאיר אצלו זיכרונות חיוביים מהעסק.

נהלו היטב את הלקוחות

להתחיל למכור זה דבר אחד, ולנהל את הלקוחות זה כבר דבר אחר, שהוא השלב הבא בתהליך של ניהול העסק. איסוף מידע על לקוחות כדי ליצור רשימות תפוצה ומועדון לקוחות, הוא צעד חשוב לשימור לקוחות. בל נשכח, לקוח שכבר רכש אצלכם מוצר הוא כזה שלרוב הבין את היתרון של העסק על פני המתחרים, ולכן קל יותר לשכנע אותו לרכוש שוב. אך זאת רק אם מקפידים לשמור על פרטיו ופונים אליו בתדירות סבירה עם מבצעים והטבות שיגרמו לו לבדוק מה יש לכם להציע. 

כיצד יכולה לסייע מערכת ניהול

אם בעבר הרחוק מכירות עתידיות היו יכולות ללכת לאיבוד, אם נגדיר זאת בצורה פשטנית, בגלל איסוף לקוי של מידע או עבודה לא מסודרת עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים, הרי שהיום התמונה שונה לחלוטין.

היום, מערכות מתקדמות יכולות לסייע לא רק למוסדות או לארגונים גדולים, אלא גם לעסק בתחילת דרכו. אם מדובר על מערכת CRM לניהול, הרי שקל לראות כיצד היא מאפשרת סידור מדויק של פרטי כל לקוח, קליטה של לידים, ניהול של ההתקשרות עם הלקוחות, ואפילו חיוב של לקוח וגם טיפול בשירות בכל פנייה שלו לאחר הרכישה.

לכן, מי שרוצה לדעת איך מנהלים עסק בתחילת דרכו, צריך לשאול את עצמו כמה מהר הוא מצטייד במערכת ניהול שתסייע לו כבר מהרגע הראשון. כך, עבור עסקים חדשים שלא מצליחים להתמודד עם מידע רב, כושלים בניהול לידים, לא מצליחים לתעד ולשמור שיחות עם לקוחות, פוגעים ביצירת תקשורת רציפה מול הלקוחות וכיו', מערכת ניהול היא פתרון של ממש.

מערכת ניהול שיכולה לקלוט את כל הפרטים הרלוונטיים, לסייע בחלוקת העבודה, לשמור מידע חשוב לזמן הרצוי, לתת תזכורות בהתאם לצרכים של מנהלי העסק, לעקוב אחר ביצועי מכירות ועוד, היא לא פחות מאשר חלק מיצירת מנגנון שיווק איכותי שיכול לעשות הבדל רב בין עסק שמקרטע הן בתחילת דרכו והן לאחר מכן למרבה הצער, לבין עסק שמיום הקמתו מנוהל לעילה ולעילה בדרך להצלחה גדולה.

ניהול ספקים חשוב לא פחות

עסקים רבים זונחים את ניהול הספקים שלהם בצורה יעילה ומסודרת. כבר בתחילת דרכו של עסק, חשוב לנהל הזמנות ספקים עם מערכת ניהול ידידותית כדי לתעד כל הזמנת רכש, לעקוב אחר קליטת סחורה, חשבוניות, תשלומים וקבלות. מערכת כזאת מאפשרת לכם למנוע טעויות הן מצד הספקים שלכם והן מצד העובדים בעסק.

עסקים רבים שלא מקבלים את כל החשבוניות מהספקים שלהם או מחויבים עבור כמויות והזמנות שלא ביקשו, מאבדים כסף רב ונפגעים קשות בשורת הרווח שלהם. לא משנה עד כמה אתם מסודרים בתור בעלי העסק, שימוש בפורטל ספקים לניהול הזמנות רכש יהפוך את ההתנהלות שלכם מול הספקים למקצועית וכלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *