איך לבחור יועץ עסקי

עבודה מול יועץ עסקי היא לא דבר חדש עבור עסקים רבים במדינת ישראל. אך הדברים החיוביים שניתן ליהנות מהם במסגרת שירות כזה יגיעו רק אם יודעים כיצד לבחור יועץ איכותי שיודע גם להציע עוד לא מעט יתרונות, הן אישיים והן מקצועיים, מעבר לתואר שלו.

לקבוע את כיוון העסק לפני ששוכרים יועץ

הרצון לפנות ליועץ עסקי צריך להתבסס בראש ובראשונה על הכרה טובה יותר של העסק מצד בעל העסק עצמו, ועל כך שיש לקבוע כיוון כמה שיותר מדויק של העסק. כלומר, גם אם מדובר על עסק חדש וגם אם מדובר על עסק די ותיק שהדברים בו נראים תקועים, הרי שללא החלטה על אסטרטגיה מסוימת, כיוון שיווקי כלשהו וכד', היועץ יוכל לסייע פחות וייווצר בזבוז זמן גדול.

אם מגיעים אל יועץ עסקי כשיודעים לאלו שווקים העסק רוצה לחדור או מה העסק רוצה לשנות בכל הקשור להתנהלות הפיננסית, ואם פונים לאיש מקצוע לאחר שהוגדר קהל היעד של העסק, יכול היועץ להבין טוב יותר היכן יש בעיות ובאלו דברים לטפל.

היתרון של יועץ עם התמחות ממוקדת

כמו בכל מדינה מפותחת אחרת, גם בישראל יש ענפים שונים, ובכל אחד מהם ההתנהלות של הצרכנים שונה, צורת העבודה מול קהלי יעד יכולה להיות אחרת, וגם ניהול הכספים מציג שוני כזה או אחר בין עסק בתחום האופנה לעסק שמוכר מזון.

היום יש לא מעט יועצים עסקיים בארץ, אך לחלק מהם יש מין התמחות כללית כזו, ולחלק אחר יש התמחות בתחום אחד או יותר שיכולים לסייע בצורה ממוקדת ונכונה יותר לבעלי עסקים מסוימים. בנוסף, ניתן למצוא היום גם יועץ עסקי שיכול לתרום רבות מהידע שלו לגבי שיווק באינטרנט וברשתות חברתיות. לכן, חשוב לעסק בתחום הפנאי למשל, לבדוק אם היועץ בקיא ומנוסה בתחום זה, ולעסק שפונה לצעירים בעיקר, חשוב לזהות את יכולותיו של היועץ בעולם הווירטואלי.

יועץ מתאים הוא כזה שיש לו ניסיון רלוונטי

יועצים שונים יכולים להציג רק תואר אקדמי כזה או אחר, אך בל נשכח כמה הניסיון הוא דבר חשוב. אך כמו שהסברנו לגבי תחום התמחות שיכול להתאים לעסקים מסוימים, הרי שגם לגבי הניסיון, קל להבין שיועץ שהתנסה בתחום האופנה יתרום יותר לבית אופנה מסוים שיפנה אליו, מאשר לחברה שמוכרת משקאות אנרגיה למשל.

בנוסף, יכול להיות שליועץ מסוים יש עדיין עסקים שהוא מנהל או תואר אקדמי, כמו ראיית חשבון או משפט מסחרי, שבו הוא משתמש גם היום. מדובר בעוד יתרון חשוב שיראה כיצד זהו יועץ עסקי פעיל, אם נגדיר זאת כך, ומעודכן מאוד, ולא כזה שמציג תיאוריות בלבד, שיטות ארכאיות או לשון חוק שכבר השתנתה.

איכות היועץ נמדדת גם בצורת העברת המסרים

רבות דובר על כימיה בין שני אנשים שכל אחד מהם מייצג את הצד שלו בעסקה מסוימת. אך גם אם מגיעים לרמת כימיה גבוהה עם יועץ עסקי שנראה מקצועי ואיכותי, עדיין צריך להקפיד גם על בדיקת רמת האמינות והגישה של היועץ.

יועץ עסקי שמביע אמפתיה אמיתית למצב העסק ולא מגזים במחוות המילוליות שלו, שמקשיב היטב לכל מילה של הלקוח שלו, גם אם הלקוח לא תמיד ממוקד או לא תמיד יודע לגעת בעיקר, ושמסביר כל דבר בסבלנות ובבירור, במיוחד כשמולו נמצא אדם שאינו שוחה בחומר ואין לו את הניסיון כמו שליועץ יש, הרי שמדובר על איש מקצוע שיודע לשלב בין ידע, ניסיון ואנושיות. עבור בעלי עסקים רבים, יועץ עסקי כזה יכול להיות נכס של ממש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *